Το μάρκετινγκ στη Gen Z μπορεί να αποδειχθεί μία δύσκολη πίστα. Στον σημερινό κόσμο, οι νέοι καταναλωτές αναζητούν κάτι περισσότερο από απλά προϊόντα. Θέλουν να συνδεθούν με τις επιχειρήσεις που τους καταλαβαίνουν.
Τι είναι το μάρκετινγκ ενσυναίσθησης;
Με απλά λόγια, το μάρκετινγκ ενσυναίσθησης έχει να κάνει με την κατανόηση των συναισθημάτων, των αναγκών και των προκλήσεων του κοινού σας.Πρόκειται για τη διαμόρφωση του μηνύματός σας με τρόπο που να δείχνει ότι νοιάζεστε πραγματικά. Αντί να επικεντρώνονται αποκλειστικά στην πώληση ενός προϊόντος, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να χρησιμοποιούν αυτόν τον τρόπο μάρκετινγκ για να προχωρούν βαθύτερα από το επιφανειακό επίπεδο.
Αυτό σημαίνει ενεργή ακρόαση. Αντιμετώπιση πραγματικών ανησυχιών. Να δείχνετε γνήσιο ενδιαφέρον για το τι έχει μεγαλύτερη σημασία για το κοινό σας.
Γιατί η ενσυναίσθηση είναι τόσο σημαντική πλέον στο μάρκετινγκ;
Πώς να το πετύχετε;
Να δείχνετε κατανόηση :
Όταν δημιουργείτε μια στρατηγική μάρκετινγκ με ενσυναίσθηση, το πρώτο βήμα είναι να κατανοήσετε ποιοι είναι πραγματικά οι πελάτες σας. Για τη Γενιά Z, αυτό σημαίνει να εστιάσετε σε θέματα που τους αγγίζουν – όπως η ψυχική υγεία, η βιωσιμότητα ή η δικαιοσύνη.
Δώστε προτεραιότητα στην αυθεντικότητα:
Η αυθεντικότητα είναι βασική για οποιοδήποτε επίπεδο ενσυναίσθησης – μην δημιουργείτε μηνύματα ή καμπάνιες μόνο επειδή είναι στη μόδα. Αν θέλετε να ευθυγραμμιστείτε με έναν σκοπό ή ένα ευαίσθητο θέμα, βεβαιωθείτε ότι συνδέεται με τις αξίες του brand σας. Παράδειγμα: Αν είστε εταιρεία άνθρακα με ελάχιστες περιβαλλοντικές πολιτικές, μάλλον δεν είναι καλή ιδέα να υποστηρίξετε την Ημέρα της Γης. Η έλλειψη αυθεντικότητας γίνεται άμεσα αντιληπτή και μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.
Να είστε ανοιχτοί στην ανατροφοδότηση:
Κανείς δεν τα καταφέρνει πάντα 100% σωστά – και αυτό είναι εντάξει! Συλλέξτε ανατροφοδότηση από το κοινό σας, δώστε τους τη δυνατότητα να απαντήσουν στις αναρτήσεις σας, παρακολουθήστε τα μηνύματα στα κοινωνικά σας δίκτυα και διαβάστε ενεργά τα σχόλιά τους. Οι πελάτες σας θα είναι οι πρώτοι που θα σας πουν αν το μήνυμά σας δεν τους αγγίζει. Συχνά, αυτό μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για αλλαγή.
Αντιμετωπίστε ευαίσθητα θέματα με προσοχή:
Προσεγγίστε δύσκολα ζητήματα με φροντίδα και σεβασμό. Οι νέοι καταναλωτές μπορούν να καταλάβουν πότε μια αντίδραση είναι βιαστική ή ανειλικρινής. Εκτιμούν τις μάρκες που ακούν και ανταποκρίνονται με προσοχή, αντί να αντιδρούν βιαστικά. Δείξτε ότι είστε συντονισμένοι με τη συζήτηση και όχι απλά με τη μόδα.
Αναγνωρίστε τα λάθη σας:
Τα λάθη συμβαίνουν, αλλά η αναγνώρισή τους είναι το κλειδί. Η Γενιά Z σέβεται τις μάρκες που παραδέχονται ότι έκαναν λάθος και είναι πρόθυμες να μάθουν. Μια ειλικρινής συγγνώμη είναι πιο αποτελεσματική από τη σιωπή ή την απόκρυψη.