Το μάρκετινγκ στη Gen Z μπορεί να αποδειχθεί μία δύσκολη πίστα.Στον σημερινό κόσμο, οι νέοι καταναλωτές αναζητούν κάτι περισσότερο από απλά προϊόντα. Θέλουν να συνδεθούν με τις επιχειρήσεις που τους καταλαβαίνουν.
Τι είναι το μάρκετινγκ ενσυναίσθησης;
Με απλά λόγια, το μάρκετινγκ ενσυναίσθησης έχει να κάνει με την κατανόηση των συναισθημάτων, των αναγκών και των προκλήσεων του κοινού σας.Πρόκειται για τη διαμόρφωση του μηνύματός σας με τρόπο που να δείχνει ότι νοιάζεστε πραγματικά. Αντί να επικεντρώνονται αποκλειστικά στην πώληση ενός προϊόντος, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να χρησιμοποιούν αυτόν τον τρόπο μάρκετινγκ για να προχωρούν βαθύτερα από το επιφανειακό επίπεδο.
Αυτό σημαίνει ενεργή ακρόαση. Αντιμετώπιση πραγματικών ανησυχιών. Να δείχνετε γνήσιο ενδιαφέρον για το τι έχει μεγαλύτερη σημασία για το κοινό σας.
Γιατί η ενσυναίσθηση είναι τόσο σημαντική πλέον στο μάρκετινγκ;
Σε αντίθεση με τις προηγούμενες γενιές, τα μέλη της γενιάς Z είναι έξυπνα και γρήγορα όσων αφορά την αναξιοπιστία των brands.
Με τόσο μεγάλη έκθεση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τις μηχανές αναζήτησης από νεαρή ηλικία, έχουν αναπτύξει ένα ισχυρό φίλτρο για μηνύματα που δεν μοιάζουν αληθινά. Έχουν επίσης έντονη συνείδηση των αρνητικών επιπτώσεων που συνεπάγεται η ψηφιακή ενασχόληση, ιδίως όσον αφορά την ψυχική υγεία. Έτσι, αν οι έμποροι που σχεδιάζουν να τους προσεγγίσουν θέλουν να κερδίσουν την εμπιστοσύνη, πρέπει να είναι σταθερά αυθεντικοί, διαφανείς και πρόθυμοι να αντιμετωπίσουν δύσκολα θέματα με προσοχή.
Είναι σημαντικό, ωστόσο, τα brands να είναι προσεκτικά.
Η ενσυναίσθηση πρέπει να είναι γνήσια, όχι εξαναγκασμένη ή ευκαιριακή. Εάν το brand σας προσφέρει ένα μήνυμα αλληλεγγύης κατά τη διάρκεια ευαίσθητων στιγμών ή ημερών ενδιαφέροντος, τα μηνύματά σας δεν πρέπει να είναι επιφανειακά. Η γενιά Z είναι ιδιαίτερα ευαίσθητη στην εξαναγκαστική διαφήμιση και στις επικοινωνίες που δεν φαίνονται γνήσιες.
Σε αυτή την εμβάθυνση, θα σας δώσουμε χρήσιμες συμβουλές για το πώς να χρησιμοποιήσετε το μάρκετινγκ ενσυναίσθησης για να συνδεθείτε με το κοινό σας σε ευαίσθητες περιόδους. Θα διερευνήσουμε πώς να δημιουργήσετε μηνύματα που να φαίνονται γνήσια, να αναγνωρίζετε κάποιες στιγμές κλειδιά που έχουν σημασία για τους πελάτες σας και να ανταποκριθείτε με τρόπους που δημιουργούν εμπιστοσύνη (και φυσικά αφοσίωση).
Πώς να το πετύχετε;
Να δείχνετε κατανόηση :
Όταν δημιουργείτε μια στρατηγική μάρκετινγκ με ενσυναίσθηση, το πρώτο βήμα είναι να κατανοήσετε ποιοι είναι πραγματικά οι πελάτες σας. Για τη Γενιά Z, αυτό σημαίνει να εστιάσετε σε θέματα που τους αγγίζουν – όπως η ψυχική υγεία, η βιωσιμότητα ή η δικαιοσύνη.
Δώστε προτεραιότητα στην αυθεντικότητα:
Η αυθεντικότητα είναι βασική για οποιοδήποτε επίπεδο ενσυναίσθησης – μην δημιουργείτε μηνύματα ή καμπάνιες μόνο επειδή είναι στη μόδα. Αν θέλετε να ευθυγραμμιστείτε με έναν σκοπό ή ένα ευαίσθητο θέμα, βεβαιωθείτε ότι συνδέεται με τις αξίες του brand σας. Παράδειγμα: Αν είστε εταιρεία άνθρακα με ελάχιστες περιβαλλοντικές πολιτικές, μάλλον δεν είναι καλή ιδέα να υποστηρίξετε την Ημέρα της Γης. Η έλλειψη αυθεντικότητας γίνεται άμεσα αντιληπτή και μπορεί να κάνει περισσότερο κακό παρά καλό.
Να είστε ανοιχτοί στην ανατροφοδότηση:
Κανείς δεν τα καταφέρνει πάντα 100% σωστά – και αυτό είναι εντάξει! Συλλέξτε ανατροφοδότηση από το κοινό σας, δώστε τους τη δυνατότητα να απαντήσουν στις αναρτήσεις σας, παρακολουθήστε τα μηνύματα στα κοινωνικά σας δίκτυα και διαβάστε ενεργά τα σχόλιά τους. Οι πελάτες σας θα είναι οι πρώτοι που θα σας πουν αν το μήνυμά σας δεν τους αγγίζει. Συχνά, αυτό μπορεί να αποτελέσει καταλύτη για αλλαγή.
Αντιμετωπίστε ευαίσθητα θέματα με προσοχή:
Προσεγγίστε δύσκολα ζητήματα με φροντίδα και σεβασμό. Οι νέοι καταναλωτές μπορούν να καταλάβουν πότε μια αντίδραση είναι βιαστική ή ανειλικρινής. Εκτιμούν τις μάρκες που ακούν και ανταποκρίνονται με προσοχή, αντί να αντιδρούν βιαστικά. Δείξτε ότι είστε συντονισμένοι με τη συζήτηση και όχι απλά με τη μόδα.
Αναγνωρίστε τα λάθη σας:
Τα λάθη συμβαίνουν, αλλά η αναγνώρισή τους είναι το κλειδί. Η Γενιά Z σέβεται τις μάρκες που παραδέχονται ότι έκαναν λάθος και είναι πρόθυμες να μάθουν. Μια ειλικρινής συγγνώμη είναι πιο αποτελεσματική από τη σιωπή ή την απόκρυψη.